پیشنهادهایی برای گالری گردی

به گزارش بلاگ پو، تعطیلات آخر هفته که معمولا با بازگشایی نمایشگاه های هنری همراه است، فرصت خوبی را برای هنردوستان فراهم می نماید تا بخشی از وقت خود را به بازدید از گالری ها و موزه ها اختصاص بدهند. در این مطلب پیشنهادهایی برای گالری گردی در این ایام مطرح گردیده است.

پیشنهادهایی برای گالری گردی

گالری ویستا

به گزارش خبرنگاران، گالری ویستا میزبان نمایشگاهی از پرتره های کوروش سرمدی خواهد بود. در این نمایشگاه با نام صفر و یک حدود 100 کار در این نمایشگاه به رویت علاقه مندان خواهد رسید که اغلب آنها 15 در 20 سانتی متر هستند. پیش زمینه خلق همه آثار یکی است ولی از نظر فضاسازی تفاوت هایی دارند. در واقع درهم تنیدگی با فضا از ویژگی های این پرتره هاست. نمایشگاه آثار پرتره کوروش سرمدی از دوم شهریور به مدت یک هفته در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 برپا می گردد.

گالری سایه

نمایشگاه عکاسی مهدی شادی زاده در گالری سایه برگزار می گردد؛ این نمایشگاه در حقیقت کمپوزوسیونی است که بر اساس شعر فتح باغ از فروغ فرخزاد شکل گرفته و از دوم تا هفتم شهریور برپاست. گالری سایه در خیابان کریم خان زند،خیابان سنایی،خیابان سیزدهم، شماره بیست ویک قرار گرفته است.

گالری مژده

گالری مژده عصر جمعه، دوم شهریور میزبان حراج تابستانی عکس از 78 هنرمند عکاس خواهد بود. حراج تابستانی عکس پس از افتتاح در عصر دوم شهریور تا نهم شهریور در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان خیابان علامه شمالی، خیابان هجدهم شرقی، پلاک 27، زنگ اول همه روزه (غیر از شنبه) از ساعت 12 الی 20 و روزهای جمعه از ساعت 16 الی 20 دایر است. آثار بسیاری از عکاسان شناخته گردیده ایرانی در این رویداد به نمایش گذاشته می گردد: عباس کیارستمی، آرمان استپانیان، شادی قدیریان، سیامک زمردی، افشین شاهرودی، فرشاد فرشته حکمت، نادر داوودی، بابک کاظمی، مجید کورنگ بهشتی، فرشاد فدائیان، مسعود زنده روح کرمانی، اشکان تیرداد، آزیتا سمناک، سروش میلانی زاده، وحید تهامی، مهسا کریمی، سارا ساسانی، روشنک صدر، امید محکمی و ... .

گالری گلستان

گالری گلستان نیز قصد دارد نمایشگاهی از لوییزا افشان را به مدت چهار روز برگزار کند. این نمایشگاه نگارگری از دوم تا ششم شهریور در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک 34 میزبان علاقه مندان است.

نگارخانه لاله

نمایشگاه آب آثار 16 هنرمند معاصر را در قالب های فتوآرت، ویدئو، چیدمان، صدا، چاپ دستی و نقاشی به نمایش گذاشته است و سعی دارد تا مسؤولیت و مشارکت اجتماعی هنرمندان را در رویارویی با بحران های زیست محیطی به اشتراک بگذارد. این 16 هنرمند با نگاهی متنوع بحران کم آبی و خشکسالی را با رویکردی مفهومی در آثار خود به چالش کشیده اند. نمایشگاه آب تا روز یکشنبه (18شهریور ماه) ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 و روزهای پنجشنبه تا ساعت 13 برپاست.

فرهنگستان هنر

نمایشگاه پنجمین جشنواره بین المللی عکس خیام، در فرهنگستان هنر برگزار گردیده است. نمایشگاه این آثار تا اول شهریور از ساعت 10 تا 18 برای بازدید عموم علاقه مندان در فرهنگستان هنر دایر است.

خانه هنرمندان

نمایشگاه گروهی نقاشی اعضای بالای 40 سال انجمن هنرمندان نقاش ایران در خانه هنرمندان ایران برقرار است. نهمین کارنمای پژوهشی اعضای بالای 40 سال انجمن هنرمندان نقاش ایران جمعه، 26 مرداد ساعت 17 در نگارخانه های ممیز٬ میر میران٬ بهار٬ تابستان٬ پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می گردد و تا ششم شهریور میزبان علاقه مندان است. طرح جامع کارنماهای پژوهشی (که حکم دوسالانه های داخلی انجمن را دارد) فرصتی برابر برای دیده شدن آثار همه اعضای انجمن ایجاد نموده است تا در کنار هم سنجیده شوند.

گالری ساربان

نمایشگاه آثار نقاشی ساوالان جماعتی با نام روایت گمگردیده به کیوریتوری فواد نجم الدین، در گالری ساربان به تماشاست. این نمایشکاه روایتی از داش باباهای مشکین شهر است. این نمایشگاه تا دوشنبه پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند برای تماشای آثار به گالری ساربان به نشانی سهرودی شمالی، هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک 130 مراجعه نمایند.

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد نیز پروژه عکاسی مسعود مومن ها را به نام آنجا بودگی به نمایش می گذارد. مومن ها در این باره نوشته است: یازده عکاس ایرانی، خارج از موطن خود، از طریقِ ایجاد ارتباطی مجازی با نگاه به نمایشگر دوربینِ عکاسی، موقعیت انتخابیِ خود را در ایران قاب بسته و عکس برداری نموده اند. برخلاف سنتِ عکاسی که در آن هر قطعه عکس از حضور و آنجا بودنِ عکاس خبر می دهد، در عکس هایِ این نمایشگاه، حضورِ فیزیکیِ عکاس در زمانِ حالِ عکسبرداری به تعلیق درآمده است. این عکاسان بی آنکه خود در آن جا حاضر باشند، و با نوعی آن جا بودگیِ زیسته، حضورِ شیء آن جا را ثبت نموده و سپس با ویرایشی دلخواه، به فرایند نمایش سپرده اند. پروژه ای که در گام نخست با درخواست من از این یازده عکاس شکل گرفت، و در ادامه کار با اجرای خواسته هایشان، در غیاب آنها به انجام رسید. این نمایشگاه دوم تا هفتم شهریور برپاست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 861

به "پیشنهادهایی برای گالری گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادهایی برای گالری گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید