مدیران کشور در برابر واگذاری اختیارات به استانها مقاومت می نمایند

به گزارش بلاگ پو، استاندار کرمانشاه خواهان افزایش اختیارات استان ها شد و گفت: مدیران کشوری بر خلاف شعارهایی که می دهند در برابر واگذاری اختیارات به استانها مقاومت می نمایند.

مدیران کشور در برابر واگذاری اختیارات به استانها مقاومت می نمایند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، هوشنگ بازوند در نشست شورای هماهنگی استان های منطقه سه کشور که امروز (25 مرداد) به میزبانی کرمانشاه برگزار گردید، از استان های منطقه سه به عنوان استان های ثروتمند کشور یاد کرد که اگر نتوانستند از این ظرفیت استفاده نمایند به مسائل مدیریتی بستگی دارد.

وی، نمونه این ظرفیت ها را در بخش گردشگری دانست که فقط در منطقه اورامانات کرمانشاه این ظرفیت به اندازه چند چاه نفت است.

استاندار کرمانشاه از وجود آب شیرین، ظرفیت های دامپروری، جنگل های زاگرس، مرز و ... نیز به عنوان سایر مزیت های استان های منطقه سه یاد کرد.

بازوند به مزیت مرزها نیز اشاره داشت و عنوان نمود: کرمانشاه و ایلام ظرفیت خوبی در حوزه مرزها دارند که استان های لرستان و همدان هم می توانند نقش پشتیبانی داشته باشند. مرز زمانی می تواند برای ما یک فرصت باشد که به جای تردد سرباز، از مرز کالا عبور کند.

وی با بیان اینکه استان های منطقه با وجود همه ظرفیت هایی که دارند سهم کمی از توسعه دارند و با چالش هایی هم روبرو هستند، یادآوری کرد: از مهمترین چالش ها می توان از درگیری استان ها در شرایط جنگ یاد کرد که فرصت توسعه را از استان های منطقه سه گرفت.

بازوند، معضل حاشیه نشینی و سرازیر شدن جمعیت برخی از شهرهای مرزی را از پیامدهای جنگ دانست و تاکید نمود: نتیجه این امر وجود 400 هزار حاشیه نشین در شهر کرمانشاه است که برخی از آنها از استان های همجوار آمدند.

استاندار کرمانشاه، راه حل برون رفت از این وضعت را توجه به سرمایه نیروی انسانی خاطرنشان کرد و اضافه کرد: باید خود مردم را پای کار بیاوریم و از این طریق به درون زایی اقتصاد برسیم. متاسفانه مشکل ما این است که خود مردم خیلی تمایلی به کار ندارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: isna.ir
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 416

به "مدیران کشور در برابر واگذاری اختیارات به استانها مقاومت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران کشور در برابر واگذاری اختیارات به استانها مقاومت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید