دولت سفته بازان را از بازار خودرو بیرون کند

به گزارش بلاگ پو، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دولت باید با واقعی سازی قیمت های رسمی خودرو، زمینه خروج دلالان و سفته بازان از این بازار را فراهم کند. در آن صورت مصرف کنندگان واقعی نیز موفق به خرید خودرو به قیمت های رسمی خواهند شد.

دولت سفته بازان را از بازار خودرو بیرون کند

شهرام آزادی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: اصرار بر مشخص دستوری قیمت خودرو بدون توجه به واقعیت های اقتصادی همچون افزایش دو برابری نرخ ارز و همچنین مواد اولیه، نادرست است و زیان آن هم به مصرف نماینده و هم به خودروساز می رسد.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی که قیمت خودرو در کارخانه پایین تر از قیمتهای واقعی است، شرایط را برای حضور دلالان و سفته بازان فراهم نموده است؛ به گونه ای که همه به دنبال این هستند که خودرو را به قیمت رسمی از خودروساز دریافت و در بازار آزاد بفروشند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اضافه کرد: چنین وضعیتی از یک سو به ضرر مصرف نمایندگان واقعی است که به دلیل هجوم تقاضا نمی توانند خودروی مورد احتیاج خود را به قیمت رسمی تهیه نمایند و از آن سو نیز به ضرر خودروساز است که باعث می گردد سود فراوری به جیب دلالان و سفته بازان برود.

وی با بیان اینکه آزادسازی قیمت خودرو هم به نفع مصرف نماینده و هم خودروساز خواهد بود، اعلام نمود: در صورت از بین رفتن اختلاف بین قیمت رسمی و آزاد خودرو، تقاضاهای سفته بازانه از این بازار خارج گردیده و با کاهش شدید تقاضای خرید از خودروسازان روبرو خواهیم شد.

آزادی توضیح داد: در آن صورت مصرف نمایندگان واقعی می توانند خودروی مورد احتیاج خود را به راحتی و با قیمت هایی به مراتب پایین تر از نرخ های فعلی بازار آزاد، از شرکتهای خودروسازی تامین نمایند؛ ضمن آنکه از خروج نقدینگی و انتقال سود فراوری از شرکتهای خودروساز و قطعه ساز به جیب دلالان و سفته بازان جلوگیری گردیده و به نفع اقتصاد ملی خواهد بود.

به گزارش خبرنگاران، در چند هفته اخیر قیمت خودروهای داخلی در بازار با افزایش شدید و غیرقابل باوری همراه بوده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1232

به "دولت سفته بازان را از بازار خودرو بیرون کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت سفته بازان را از بازار خودرو بیرون کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید