تفاهمنامه همکاری بین ایران و گرجستان در حوزه میراث فرهنگی

به گزارش بلاگ پو، یادداشت تفاهم همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان امضا شد.

تفاهمنامه همکاری بین ایران و گرجستان در حوزه میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، منیر خلقی - مدیر امور بین الملل و حقوقی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری - با اعلام این خبر گفت: هدف از این تفاهمنامه، توسعه و تقویت روابط علمی و پژوهشی در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان میراث مشترک بشری است.

او با اشاره به سرنوشت مشترک ملت ها و اهمیت ارتباطات در منطقه، انجام مطالعات مشترک میان فرهنگی را گامی برای تقویت شناخت بیشتر ملت ها در شرایط کنونی دانست و گفت: انعقاد این یادداشت نقطه مشترک توسعه این همکاری ها خواهد بود.

وی بابیان این که پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در نظر دارد در راستای اجرای تفاهمنامه منعقد شده دور نخست همکاری های خود را در بهمن ماه امسال شروع کند، اضافه نمود: باستان شناسی و مطالعات میان رشته ای، باستان سنجی، حفاظت و مرمت در محوطه های باستانی و موزه ها، گردشگری و مطالعات وابسته، تاریخ پژوهشی، تاریخ معماری و شهرسازی ایرانی از دیگر زمینه های همکاری این تفاهمنامه اعلام شدند.

او مطالعات باغ منظر و معماری دستکند، زبان های باستانی، مطالعات کتیبه، موزه داری، مردم شناسی و هنرهای سنتی را دیگر محورهای این یادداشت تفاهمنامه نام برد.

خلقی گفت: همکاری های مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه دولتی ایلیا گرجستان به وسیله تبادل کارشناس در پروژه های مشترک همکاری های پژوهشی میدانی و کتابخانه ای، برگزاری کنفرانس ها، همایش ها و نشست های تخصصی علمی و آموزشی، همکاری در انتشارات، همکاری های آزمایشگاهی و همکاری های بین المللی قابل اجرا خواهد بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3085

به "تفاهمنامه همکاری بین ایران و گرجستان در حوزه میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهمنامه همکاری بین ایران و گرجستان در حوزه میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید