تشریح اقدامات برای تکریم، آمد و شد، اسکان و امنیت زائران دهه آخر صفر مشهد

به گزارش بلاگ پو، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، آخرین اقدامات اجرا شده برای ورود کاروان های زائران پیاده به مشهد را تشریح کرد.

تشریح اقدامات برای تکریم، آمد و شد، اسکان و امنیت زائران دهه آخر صفر مشهد

سید جواد حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره آخرین اقدامات اجرا شده برای ورود زائرین پیاده به مشهد اظهار کرد: سال گذشته چهار میلیون و هفتصدهزار زائر سواره و پیاده در قالب بیش از 270 ایستگاه بین راهی و 500 ایستگاه در داخل شهر در قالب 2300 کاروان در آخر صفر به مشهد آمدند.

وی ادامه داد: پیش بینی ما سال جاری هم این است که درصدی رشد داشته باشیم و به همین دلیل بیش از 280 ایستگاه را به صورت مردمی در بین راه و 512 ایستگاه هم در داخل شهر تدارک دیده ایم و 165 ایستگاه را هم اداره کل اوقاف و امور خیریه درنظر گرفته است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی توضیح داد: بحث اسکان، پذیرایی، حمل ونقل، امنیت و بهداشت و درمان این زائران مطرح است که در بخش بهداشت و درمانی حدود 130 پایگاه جاده ای و سیار 115، 113 پایگاه امداد و نجات هلال احمر و شش بالگرد آماده خدمات رسانی هستند.

حسینی گفت: برای اسکان در شرایط اضطرار هم 35 هزار خانه جاده ای و همچنین 85 ایستگاه بین راهی و حسینیه ای آماده هستند؛ ضمن این که در مشهد هم کمپ های زائر و هتل ها و مهمان سراها را داریم. 420 مدرسه آماده اند که پذیرایی زائرین را به عهده بگیرند. سال گذشته هم 47 هزار نفر از مردم یاری کردند که سال جاری هم در سامانه ای به نام سامانه خدمت، 30 خدمت تعریف شده که مردم داوطلبانه بتوانند ارائه خدمت نمایند؛ از جمله خدمات، خدمات اسکان است که سال جاری هم مردم در این حوزه ان شاءالله ورود خواهند کرد.

وی اضافه نمود: در مباحث آمدوشد زائران 90 رام قطار به صورت رفت و برگشت، 220 پرواز هواپیمایی و 5000 اتوبوس ناوگان حمل و نقل تدارک دیدیم که در مجموع سعی شده با افزایش 50 درصدی ناوگان عمومی و 10 درصدی ریلی و هوایی، آمادگی خود را برای ورود زائرین افزایش داده ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی عنوان نمود: در مباحث مربوط به امنیت و انتظامات هم، دستگاه های امنیتی و انتظامی ناجا و راهور تدارکات خوبی را دیدند که ان شاءالله بحث امنیت زائران هم به درستی محقق گردد. شهرداری مسیرهای منتهی به مشهد مقدس را نظافت می نماید و همچنین حمل و نقل زائرین را بر عهده خواهد گرفت و بنابراین تمام امکانات استان آماده است تا بتوانیم از مسافرین دهه آخر صفر پذیرایی خوب و مناسبی داشته باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2589

به "تشریح اقدامات برای تکریم، آمد و شد، اسکان و امنیت زائران دهه آخر صفر مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح اقدامات برای تکریم، آمد و شد، اسکان و امنیت زائران دهه آخر صفر مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید