بهره برداری از پتروشیمی های ایلام و لردگان تا خاتمه سال

به گزارش بلاگ پو، پیش بینی می گردد دو طرح پتروشیمی های ایلام و لردگان تا سرانجام سال با بودجه 4.5میلیارد دلاری به بهره برداری برسد.

بهره برداری از پتروشیمی های ایلام و لردگان تا خاتمه سال

به گزارش خبرنگاران، مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان در نشست خبری با بیان اینکه تامین تجهیزات ماشین آلات پیچیده برخی از طرح های پتروشیمی دارای پیشرفت بیش از 90 درصد تامین گردیده است، گفت:هم اکنون پیشرفت ساخت طرح توسعه پتروشیمی ایلام و طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان به بیش از 90 درصد رسیده است. با وجود اعمال برخی از محدودیت ها تمام تجهیزات این دو طرح تامین گردیده به طوری که دو دستگاه از کمپرسورهای پیچیده و حساس طرح پتروشیمی لردگان پس از خرید از یک کشور خارجی از مسیر بندرعباس وارد کشور گردیده است.

رسول اشرف زاده در ادامه با اشاره به امضای قرارداد ساخت و تامین منابع مالی پتروشیمی 300 هزار تنی دهدشت گفت: تفاهمنامه ساخت این پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن دنا هفته جاری به ارزش تقریبی 280 میلیون یورو با پیمانکاران ایرانی امضا گردیده است.

وی با بیان اینکه قرار است فاینانس و منابع مالی این طرح پتروشیمی توسط بخش خصوصی از دو مسیر فاینانس های اروپایی و آسیایی تامین گردد، تاکید نمود: علاوه بر این مذاکراتی با صندوق توسعه ملی به منظور استفاده از منابع ارزی این صندوق هم برای تامین مالی پتروشیمی دهدشت انجام گردیده است.

اشرف زاده در ادامه با بیان اینکه کل مذاکرات متعلق به تامین مالی پتروشیمی دهدشت در مدت زمان حدود 40 روز انجام شد، تاکید نمود: یکی از مهم ترین اهداف ساخت پتروشیمی دهدشت تکمیل زنجیره ارزش در مسیر خط لوله اتیلن دنا بوده به طوری که خوراک گاز پس از تبدیل به اتان در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به پتروشیمی گچساران و سپس پتروشیمی دهدشت انتقال داده می گردد.

وی از تکمیل زنجیره ارزش به عنوان یکی از سیاست های کلان در صنعت پتروشیمی یاد کرد و اضافه نمود: براساس این سیاست کلان قصد داریم همزمان با ساخت و تکمیل طرح توسعه پتروشیمی ایلام اجرای یک واحد فراوری پلی تروپیلن را در دستور کار قرار داده ایم به طوری که هم اکنون تمامی تجهیزات مورد احتیاج این واحد پتروشیمی هم تامین گردیده است.

اشرف زاده همچنین از برنامه ریزی به منظور تکمیل زنجیره ارزش بنزین تیرولین در ادامه توسعه پتروشیمی ایلام اطلاع داد و گفت: علاوه بر این ساخت یک مجتمع 500 هزار تنی فراوری پلی اتیلن هم در گچساران انجام گردیده که تاکنون موافقتنامه اصولی آن در هلدینگ خلیج فارس و شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام گرفته است.

وی در ادامه از ساخت اولین پارک پتروشیمی کریستال ملامین در قالب طرح توسعه پتروشیمی ارومیه توسط بخش خصوصی اطلاع داد و یادآور شد: ساخت این پارک کریستال ملامین حتی در شرایط تحریم با توجه به در دست بودن تکنولوژی قابل انجام بوده که اجرای آن اشتغال قابل توجهی را با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1293

به "بهره برداری از پتروشیمی های ایلام و لردگان تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از پتروشیمی های ایلام و لردگان تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید