انگلیس از مردم مقدونیه خواست به تغییر نام رای دهند

به گزارش بلاگ پو، معاون امور اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه انگلیس از شهروندان مقدونیه خواست تا در رفراندوم آتی به نام جدید کشورشان رای مثبت دهند و تصمیمی اتخاذ نمایند که مسیر آنها را به سمت عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو باز کند.

انگلیس از مردم مقدونیه خواست به تغییر نام رای دهند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الن دانکن، معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور اروپا و آمریکا تاکید نمود: امیدوارم مردم در رفراندوم 30 سپتامبر شرکت نمایند. این گامی چشمگیر و رو به جلو برای مقدونیه خواهد بود و معتقدم که همه خصوصا جوانان به این تصمیم علاقه نشان می دهند... جوانان باید بدانند که این درباره آینده آنهاست و این راه مقدونیه را به سمت عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا سوق می دهد.

الن دانکن که اخیرا به مقدونیه سفر نموده است، پس از دیدار با معاون نخست وزیر مقدونیه درا مور اقتصادی و امضای یک یادداشت تفاهم در حوزه استراتژی انرژی این سخنان را عنوان کرد.

در 17 ژوئن، وزرای خارجه یونان و مقدونیه پس از چند دهه مناقشه توافقی را برای تغییر نام این جمهوری سابق یوگوسلاوی به جمهوری مقدونیه شمالی به امضا رساندند. قرار است رفراندومی در 30 سپتامبر برای تایید یا رد این توافق برگزار گردد. چنانچه تغییر نام تایید گردد، این کشور می تواند در ناتو و اتحادیه اروپا عضو گردد.

در همین حال وزیر توسعه اتحادیه اروپا پس از رایزنی با نخست وزیر مقدونیه در اسکوپیه، از رفراندوم آتی به عنوان فرصتی استثنایی برای ارتقای وضعیت این کشور یاد کرد. به گفته او، چنانچه تغییر نام تایید گردد مقدونیه گامی بزرگ به سمت اتحادیه اروپا برمی دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1700

به "انگلیس از مردم مقدونیه خواست به تغییر نام رای دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس از مردم مقدونیه خواست به تغییر نام رای دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید