افزایش حمل و نقل ریلی در بنادر بازرگانی

به گزارش بلاگ پو، رئیس اداره مهندسی بنادر سازمان بنادر و دریانوری کشور اظهار کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزایش حمل و نقل ریلی در بنادر بازرگانی کشور بوده و لذا مشاور فاز دوم طرح توسعه حمل و نقل بنادر بازرگانی شمال کشور انتخاب گردیده است.

افزایش حمل و نقل ریلی در بنادر بازرگانی

به گزارش خبرنگاران، غلامرضا رحیمی در سی و هشتمین نشست تخصصی توسعه که با موضوع نحوه اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار گردید، با اشاره به نقش بندر انزلی در کریدور بین المللی شمال - جنوب، اظهار کرد: این کریدور ظرفیت جابجایی بار و مسافر را دارد، اما جابجایی بار مد نظر است.

وی اضافه نمود: بی تردید تکمیل کریدور نوستراک رونق اقتصادی و افزایش درآمدهای ارزی را برای کشور به همراه خواهد داشت لذا باید به آنالیز صندلی استان گیلان و بندرانزلی در این کریدور و کیدورهای جدید بپردازیم.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان اعلام نمود: اتصال هند به اروپا از طریق کریدور شمال - جنوب به نقش آفرینی پایدار گیلان در توسعه کشور یاری می نماید. در این راستا باید راه آهن قزوین - رشت را به بندر انزلی متصل کنیم، زیرا راه اندازی این شبکه سهم ریلی را در ر مبادلات و فعالیت های گمرکی افزایش می دهد.

رحیمی، با بیان اینکه پروژه اتصال راه آهن قزوین - رشت به بندرانزلی در دست پیمانکار برای اجراست، گفت: درصدد هستیم با سرعت عمل بیشتری به اهداف مورد نظر پروژه دست پیدا کنیم.

بهزاد الوند، رئیس اداره مهندسی بنادر سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز، با اشاره به اهداف پروژه برنامه ریزی ارزشمند اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی، مطرح کرد: سه کارفرما و پنج مشاور برای پروژه مذکور در نظر گرفته گردیده است و یکصد نفر ساعت روی پروژه کار نموده اند و بیش از 200 ایده به کمیته اجرایی پروژه اعلام گردیده است.

مسئول دبیرخانه کمیته مهندسی ارزش سازمان بنادر، اتصال بندرانزلی به شبکه ریلی را یک پروژه چندوجهی دانست و یادآور شد: از کارشناسان خربه در رشته های مرتبط با پروژه از جمله سازه دریایی، شهرسازی، حمل و نقل و... جهت مهندسی ارزش و برنامه ریزی ارزشمند استفاده کردیم.

وی اظهار کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزایش حمل و نقل ریلی در بنادر بازرگانی کشور است. در این راستا مشاور فاز دوم طرح توسعه حمل و نقل بنادر بازرگانی شمال کشور یعنی انزلی، نوشهر و امیرآباد انتخاب گردیده است و به زودی شاهد افزایش حمل و نقل ریلی در کلیه بنادر بازرگانی خواهیم بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1575

به "افزایش حمل و نقل ریلی در بنادر بازرگانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش حمل و نقل ریلی در بنادر بازرگانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید