15 سریال آنتولوژی برتر که نمی توانید از تماشا کردنشان دست بردارید

به گزارش بلاگ پو، آنتولوژی ها پدیده های تأثیرگذار و جالبی اند. اگر تابه حال با آثار سینمایی، سریال های تلویزیونی و برنامه های رادیویی که به عنوان یک مجموعه آنتولوژی شناخته می شوند برخورد نموده باشید، از ماهیتشان آگاه خواهید بود. آنتولوژی ها سریال هایی هستند که در هر قسمت، به داستان تازه ای می پردازند و با تغییر بازیگران قبلی، ماجرایی مستقل و متفاوت را به وجود می آورند. البته این فرمول همواره ثابت نبوده و در طول سالیان مختلف، مجموعه هایی وجود داشته اند که با یک تیم بازیگری معین به کارشان ادامه دادند.

15 سریال آنتولوژی برتر که نمی توانید از تماشا کردنشان دست بردارید

فیلم ها و سریال هایی که در دسته آثار آنتولوژی قرار می گیرند، به هیچ عنوان از محدودیت ژانری برخوردار نیستند. یک اثر آنتولوژی می تواند در فانتزی ترین حالت ممکن قصه اش را بگوید و از واقع گرایی فرار کند یا در عنوانی تریلر و جنایی، به ماجراهای کارآگاهی درون جامعه ای دیستوپیایی (پادآرمان شهری) بپردازد. مجموعه های آنتولوژی ممکن است به دل افسانه های محلی هولناک نفوذ نمایند و به وسیله آن ها، اپیزودهای ترسناکشان را بسازند. حتی اگر به آثار کمدی سیاه یا علمی -تخیلی های پست مدرن علاقه دارید و می خواهید انسان را میان مرگ و زندگی و آینده اش معلق ببینید، آنتولوژی ها می توانند با شوخی های تاریکشان حسابی تکانتان دهند. اما یک اصل در بیشتر مجموعه های آنتولوژی مشترک است و آن هم چیزی نیست به جز تأکید بر روی اتفاقات مرموز و پرداختن به داستان های غیرقابل پیش بینی. در این مطلب می خواهیم به معرفی 15 آنتولوژی برتر تاریخ تلویزیون بپردازیم که نمی توانید از تماشایشان چشم بردارید.

15. مورمور (Goosebumps)

  • سال های پخش: 1995 تا 1998
  • شبکه ی اصلی: فاکس کیدز

مجموعه تلویزیونی مورمور یک آنتولوژی ترسناک است که در دهه 1990 میلادی به مدت سه سال پخش می شد. این سریال به عنوان یک اثر تأثیرگذار برای رده سنی کودک و نوجوان شناخته می گردد که بر اساس کتاب های مورمور از آر. ال. استاین ساخته شده است. هر قسمت از این آنتولوژی جذاب به ماجراهای جدیدی اختصاص دارد که توسط بازیگران مختلف به تصویر کشیده می گردد. از اپیزودهایی درباره آدمک های وحشتناک تا قسمت هایی راجع به ماسک های مرموز افراد ناشناخته و یا دوربین هایی که از آینده ای غم انگیز خبر می دهند. شاید برایتان جالب باشد که رایان گاسلینگ جوان هم در این مجموعه نقش آفرینی نموده است. با توجه به اینکه سال های زیادی از زمان پخش مورمور می گذرد، اما همچنان می تواند برای طرفداران داستان های ترسناک نوجوانانه جذاب باشد.

14. آمریکای کوچک (Little America)

  • سال پخش: 2020
  • شبکه اصلی: اپل تی وی پلاس

مجموعه آنتولوژی آمریکای کوچک داستان هایی از مهاجران در ایالات متحده را دنبال می نماید که همگی اشان بر اساس واقعیت ساخته شده اند. در هر قسمت از این مجموعه، وقایع و شخصیت های جدیدی وارد ماجرا می شوند اما برخلاف بیشتر آنتولوژی ها، بستر روایت در تمام اپیزودهای آمریکای کوچک یکسان است و به موضوعی تعیین می پردازد. مجموعه ای کوتاه با داستان هایی که عموما از عناصر کمدی یا عاشقانه برخوردارند و با حالت صمیمانه و تأثیرگذارشان، می توانند یک تجربه به یادماندنی را برای مخاطب رقم بزنند.

13. عشق، مرگ و ربات ها (Love, Death & Robots)

  • سال های پخش: 2019 و 2021
  • شبکه اصلی: نتفلیکس

عشق، مرگ و ربات ها یک مجموعه آنتولوژی انیمیشنی است که نخستین فصل آن در سال 2019 از شبکه نتفلیکس پخش شد و با تحسین منتقدان و مردم روبرو شد. این اثر خوش ساخت که با همکاری افراد مشهوری مانند تیم میلر و دیوید فینچر ساخته شده، داستان های کوتاهی را روایت می نماید که تم اصلی تمامشان، حدس راجع به آینده بشریت به وسیله ماجراهای ترسناک، کمدی و علمی تخیلی است. تمام اپیزودهای آنتولوژی عشق، مرگ و ربات ها را می توانید در طول چند ساعت تماشا کنید زیرا مدت زمان هر قسمت، حدود 15 دقیقه به طول می انجامد. این مجموعه جذاب با سبک های مختلف انیمیشن سازی و داستان های جدید و متفاوت، به سرعت در فهرست آنتولوژی های محبوب عمرتان جای خواهد گرفت. از اپیزودهایی راجع به زندگی ربات ها در دنیای آخرالزمانی تا مبارزات جنگنده های سایبرپانکی و تئوری های فلسفی و عجیب دیگر، همگی جزء ویژگی هایی هستند که عشق، مرگ و ربات ها را تبدیل به مجموعه ای منحصربه فرد نموده اند.

12. عشق مدرن (Modern Love)

  • سال پخش: 2019
  • شبکه اصلی: آمازون پرایم

عشق مدرن حال و هوایی رمانتیک دارد و به روابط عاشقانه در جوامع مختلف می پردازد. آنتولوژی کوتاه و هشت قسمتی آمازون بر اساس ستون هفتگی عشق امروزی در روزنامه نیویورک تایمز ساخته شده است. هر قسمت از آنتولوژی عشق مدرن، شخصیت ها و داستان عاشقانه جدیدی را به مخاطب ارائه می دهد. از پرداختن به معضلاتی مثل اپلیکیشن های دوست یابی تا تمرکز بر روی فرصت های از دست رفته برای ایجاد روابط عاطفی. این مجموعه با در اختیار داشتن بازیگران خوبی مانند دِو پتل، آن هاتاوی، تینا فی، اندی گارسیا و اندرو اسکات، لحظات دوست داشتنی و قابل قبولی را برایتان رقم می زند. اگر به کمدی-رمانتیک های جذاب که با موضوع روابط عاطفی در جوامع امروزی ساخته می شوند علاقه دارید، سریال عشق مدرن را از دست ندهید زیرا فصل دومش هم در آینده ای نه چندان دور، راهی سرویس استریم آمازون خواهد شد.

11. گالری شبانه (Night Gallery)

  • سال های پخش: 1970 تا 1973
  • شبکه اصلی: ان بی سی

راد سرلینگ، آنتولوژی جذاب گالری شبانه را شش سال پس از مجموعه تحسین شده قبلی اش یعنی منطقه نیمه روشن (Twilight Zone) ساخت. گالری شبانه در طول سه فصل از سال های 1970 تا 1973 میلادی از شبکه ان بی سی پخش می شد و داستان های کوتاهی را روایت می کرد که مملو از المان های ژانر وحشت، درام و فانتزی بودند. آنتولوژی گالری شبانه در مقایسه با ماجراهای علمی تخیلی مجموعه منطقه نیمه روشن، بیشتر بر روی قصه های ترسناک، فضاسازی گوتیک و وحشت ماوراءالطبیعه تمرکز دارد. به هرحال فرقی نمی نماید که هوادار داستان های علمی تخیلی Twilight Zone باشید یا فقط از ترس های تاریک و روان شناختی خوشتان بیاید؛ مجموعه آنتولوژی گالری شبانه تمام گرایشات تان را به وقایع هولناک و فضاهای مرموز پوشش خواهد داد.

10. اسلشر (Slasher)

  • سال های پخش: 2016 تا 2019
  • شبکه اصلی: نتفلیکس

مجموعه آنتولوژی اسلشر در ابتدا جزء فراوریات شبکه چیلر بود اما با منحل شدن این شبکه و محبوبیت اسلشر، نتفلیکس حق انتشار آن را خریداری کرد و در حال حاضر، سریال اسلشر متعلق به شبکه نتفلیکس است. تا به حال سه فصل از این آنتولوژی جذاب پخش شده و در پی بازخوردهای مثبت طرفداران و منتقدین، فصل چهارم هم به مرحله تأیید رسیده و در دست ساخت نهاده شده است. مجموعه اسلشر یک تریلر جنایی هیجان انگیز با صحنه هایی خشونت بار است که در هر قسمت وارد منطقه و شهری تازه می گردد تا با شخصیت ها و روایتی جدید، به زندگی هولناک قاتلین سریالی بپردازد.

ایده اصلی این مجموعه درست همان طور که از عنوانش پیداست، قرار است ادای دینی به ژانر پرهوادار اسلشر باشد. هر فصل از این آنتولوژی، حکم یک فیلم اسلشر چند اپیزودی را دارد که در شرایط های داستانی مختلف روایت می گردد. کیتی مک گراث در فصل اول سریال نقش آفرینی کرد و اگر این مجموعه را تماشا کنید، احتمالا چهره های نام آشنای بسیاری را از مجموعه های شاخص کانادایی مانند دگراسی (Degrassi) در طول سه فصل اسلشر دیدار خواهید کرد. در نهایت احتیاجی به اضافه گویی و تکرار مکررات نیست؛ اگر به قتل های سریالی، داستان های مرموز و ژانر اسلشر علاقه دارید، این آنتولوژی می تواند روزهای گرم تابستانی اتان را قابل تحمل تر کند.

9. اتاق 104 (Room 104)

  • سال های پخش: 2017 تا 2020
  • شبکه اصلی: اچ بی او

این آنتولوژی توسط برادران دوپلاس (جی و مارک) فراوری شده و راجع به اتفاقات مختلف داخل اتاقی عجیب در هتلی درون شهر نیویورک است. تا به امروز 4 فصل از سریال اتاق 104 پخش شده و هنوز تعیین نیست که تیم سازنده و شبکه HBO برنامه ای برای ادامه این مجموعه دارند یا خیر. هر قسمت از سریال به وقایع گوناگون پیرامون افرادی می پردازد که در اتاق هتل ساکن هستند. اپیزودهایی با مضامین و ژانرهای متفاوت و منحصربه فرد که گاهی به شدت سطحی اند اما در بیشتر اوقات، با داستان ها و نوع روایتشان، بیننده را میخکوب می نمایند. آنتولوژی اتاق 104 برای آن دسته از مخاطبانی ساخته شده که با قصه های مرموز، عجیب و گاهی خنده دار و احمقانه ارتباط برقرار می نمایند و عاشق تماشای انسان های گرفتار در لوکیشن های محدود و محیط بسته هستند؛ بنابراین اگر چنین تعیینه هایی را در خودتان می بینید، بدون فوت وقت به سراغ اتاق 104 بروید.

8. آسان (Easy)

  • سال های پخش: 2016 تا 2019
  • شبکه اصلی: نتفلیکس

مجموعه آنتولوژی آسان یک کمدی-درام آمریکایی است که از سال 2016 تا 2019 از شبکه نتفلیکس به نمایش درآمد. جو سوانبرگ با فراوری، نویسندگی و کارگردانی این سریال، کار بزرگی را انجام داد و توانست با استفاده از ستارگانی مانند اورلاندو بلوم، زازی بیتز، آیا کش، دِیو فرانکو، گوگو امباتا-را، آبری پلازا و سوفیا بوش، مجموعه جذابی را به مخاطبین ارائه دهد. این آنتولوژی در طول سه فصل از شبکه نتفلیکس پخش شد و به دلیل خطوط داستانی جذاب و شیمی فوق العاده بین شخصیت هایش، مورد تحسین منتقدان و بیننده ها نهاده شد. سریال آسان به زندگی افراد مختلف ساکن در شیکاگو می پردازد که با مسائل روزمره و روابط عاشقانه اشان دست و پنجه نرم می نمایند. هر قسمت از این آنتولوژی، به داستانی مستقل تعلق دارد اما با توجه به ساختار و ویژگی های فیلم نامه، بعضی از بازیگران و شخصیت های اصلی بیش از یک بار در اپیزودها حضور دارند. مجموعه Easy به دلیل کوتاه بودن مدت زمان قسمت ها، می تواند برای علاقه مندان به کمدی-درام های آمریکایی جذاب باشد.

7. رویاهای الکتریکی (Electric Dreams)

  • سال پخش: 2018
  • شبکه اصلی: آمازون پرایم

مجموعه آنتولوژی رویاهای الکتریکی در سال 2018 از شبکه آمازون پرایم پخش شد. این سریال 10 قسمتی، بر اساس آثار نویسنده سرشناس داستان های علمی تخیلی، فیلیپ کی. دیک ساخته شده است و در هر قسمت به روایت هایی متفاوت مبنی بر حدس ها درباره آینده بشریت و قصه هایی با حال و هوای سایبرپانکی می پردازد. اگر اسامی بازیگران مجموعه رویاهای الکتریکی را ببینید، به شدت شگفت زده خواهید شد زیرا در این آنتولوژی کوتاه و جذاب، هنرپیشگان بزرگی مانند برایان کرنستون، استیو بوشمی، بندیکت وانگ، ریچارد مَدِن، هالیدی گرینگر، پل ریتر، آنا پاکوین و ترنس هاوارد نقش آفرینی نموده اند.

رویاهای الکتریکی با وجود در اختیار داشتن مفاهیمی مشابه با سایر آنتولوژی های مشهور تلویزیون مانند آینه سیاه هیچ وقت مانند آن ها به محبوبیت نرسید. البته این موضوع به معنای بی ارزش بودن رویاهای الکتریکی نیست و همچنان می توانید از تک تک اپیزودهای این مجموعه لذت ببرید؛ به خصوص اگر بدانید که سازندگان از آثار شاخص فیلیپ کی . دیک مانند بلید رانر و ساکن برج بلند هم الهام گرفته اند.

6. جنایت آمریکایی (American Crime)

  • سال های پخش: 2015 تا 2017
  • شبکه اصلی: ABC

این مجموعه کوتاه را با داستان جنایی آمریکایی اشتباه نگیرید! آنتولوژی جنایت آمریکایی یک سریال جنایی است که برای اولین بار در سال 2015 از شبکه ABC پخش شد و با فصل سوم در سال 2017، به کار خود خاتمه داد. این مجموعه در هر قسمت به داستان های مختلفی درباره قتل و موضوعات جنایی می پردازد و با در اختیار داشتن بازیگرانی مثل فلیسیتی هافمن، تیموتی هاتن و رجینا کینگ، همچنان جزء آثار دلخواه منتقدان و عموم مردم است. آنتولوژی جنایت آمریکایی نظر جشنواره ها را هم به خود جلب کرد و در مراسم امی و گلدن گلوب، نامزدی های متعددی را به دست آورد.

نخستین فصل جنایت آمریکایی به پیامدهای قتل و تجاوزی وحشتناک می پردازد. فصل دوم پرونده آزار و اذیت فردی را آنالیز می نماید که در یک مهمانی، عکس های ناهنجاری از او توسط یک پسر دبیرستانی در فضای اینترنت پخش شده است. در نهایت آخرین فصل این آنولوژی به واکاوی نمونه های ویران نماینده برده داری در قرن 21 با اشاره به زندگی مهاجران زندانی اختصاص دارد. اگر از داستان های جنایی با موضوع موضوعات سیاسی اجتماعی و درون مایه های خانوادگی لذت می برید، به راحتی می توانید با این مجموعه جذاب ارتباط برقرار کنید.

5. داستان جنایی آمریکایی (American Crime Story)

  • سال های پخش: 2016 تا به امروز
  • شبکه اصلی: اف ایکس (FX)

مجموعه داستان جنایی آمریکایی به عنوان یکی از محبوب ترین آنتولوژی های تاریخ تلویزیون شناخته می گردد. این مجموعه با توجه به تمرکز اصلی اش بر روی جنایت های واقعی، همواره موردتوجه شبکه اف ایکس و عموم مخاطبین نهاده شده است. فصل اول به دلیل نشان دادن محاکمه او. جی. سیمپسون، با واکنش مثبت منتقدان روبه رو شد و جوایز بسیاری را به دست آورد. فصل دوم هم بر روی ماجرای قتل جیانی ورساچه، بنیان گذار برند ورساچه متمرکز بود و باز هم نامزد دریافت چندین جایزه مختلف شد. فصل سوم و چهارم این آنتولوژی جذاب در دست ساخت نهاده شده است. در ابتدا قرار بود سومین فصل داستان جنایی آمریکایی، به ماجراهای وحشتناک طوفان کاترینا بپردازد و فصل چهارم هم رسوایی جنسی بیل کلینتون و مونیکا لوینسکی را آنالیز کند. اما این ایده ها رفته رفته کنار گذاشته شدند و سرنوشت این آنتولوژی جذاب، همچنان در هاله ای از ابهام نهاده شده است.

در این مجموعه بازیگران مطرح بسیاری مانند جان تراولتا، دارن کریس، سارا پلسون، کوبا گودینگ جونیور، دیوید شویمر، ادگار رامیرس و پنه لوپه کروز نقش آفرینی نموده اند. داستان جنایی آمریکایی در زمره آنتولوژی هایی قرار می گیرد که در هر سال، هر زمان و هر مکانی به تماشای آن بنشینید، به سختی می توانید از ادامه دادن اش دل بکنید.

4. داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story)

  • سال های پخش: 2011 تا به امروز
  • شبکه اصلی: اف ایکس

داستان ترسناک آمریکایی با اولین مجموعه های کوتاه تلویزیونی فاصله دارد و حتی جزء نخستین آنتولوژی های ترسناک هم نیست. اما نمی توان اهمیت این مجموعه را در احیای سریال های ترسناک قدیمی و محبوبیت مجدد آنتولوژی ها در دوران مدرن آثار تلویزیونی نادیده گرفت. داستان ترسناک آمریکایی توسط رایان مورفی ساخته شده و در طول تمام 9 فصل خود تا امروز، مضامین، شخصیت ها و روایات جدید و متفاوتی را به مخاطب ارائه داده است. با وجود تفاوت قسمت های مختلف با یک دیگر، بیشتر بازیگران اصلی در طول فصول این مجموعه حضور ثابتی داشته اند. در آنتولوژی جذاب داستان ترسناک آمریکایی، چیزهای عجیب و غیرقابل پیش بینی ای را خواهید دید؛ از تیمارستان های مرموز و قصه های جادوگران تا ماجراهای آخرالزمانی و فرقه های هولناک که همگی باعث می شوند تا مدت ها، سریال دیگری را تماشا نکنید.

3. فارگو (Fargo)

  • سال های پخش: 2014 تا به امروز
  • شبکه اصلی: اف ایکس

مجموعه فارگو یک درام جنایی جذاب با المان های پررنگ کمدی سیاه بوده که بر اساس فیلمی به همین نام از برادران کوئن در سال 1996 ساخته شده است. این آنتولوژی در هر فصل به سراغ شخصیت های جدیدی می رود تا با داستان هایی تازه در دوره های زمانی مختلف، تجربه منحصربه فردی را برای بیننده رقم بزند. مجموعه فارگو در زمره پرستاره ترین آنتولوژ های تلویزیونی نهاده شده است و با چهره های نام آشنایی مانند کالین هنکس، مارتین فریمن، کریستن دانست، بیلی باب تورنتون، ایوان مک گرگور و مری الیزابت وینستد، به پیروزیت های بسیاری دست پیدا نموده است.

سه فصل اصلی سریال فارگو با استقبال گسترده ای از سوی منتقدان و مخاطبین روبرو شد و فصل چهارم این مجموعه با بازی کریس راک هم به تازگی پخش شده و به ماجراهای سال 1950 میلادی در کانزاس سیتی اختصاص دارد. مجموعه فارگو بارها در رشته های مختلف مراسم امی نامزد شده و چندین جایزه را هم از آن خود نموده است. برای لذت بردن از فارگو، کافی ست به آنتولوژی های تلویزیونی علاقه داشته باشید، از کمدی سیاه های جنایی کیفور شوید و بخواهید اوقات فراغتتان را به بهترین شکل ممکن بگذرانید؛ چیز دیگری احتیاج نیست.

2. آینه سیاه (Black Mirror)

  • سال های پخش: 2011 تا 2019
  • شبکه های اصلی: Channel 4 و نتفلیکس

آینه سیاه یک مجموعه آنتولوژی جذاب است که با تلفیق المان های دیستوپیایی و علمی تخیلی، روابط انسان مدرن را با تکنولوژی به چالش می کشد. فصل اول و دوم این مجموعه در ابتدا از شبکه Channel 4 پخش می شد اما در سال 2015، نتفلیکس حق انتشار آینه سیاه را خریداری کرد و به ساخت فصول بعدی و پخش قسمت های جدید این سریال ادامه داد. Black Mirror توسط چارلی بروکر ساخته شده و به دلیل تلفیق داستان های پیچیده با عناصر سورئال و عجیبش، از شهرت قابل قبولی برخوردار شده است. بیشتر بیننده ها، آنتولوژی آینه سیاه را به خاطر آنالیز موضوعات تأمل برانگیز، شخصیت های به یادماندنی و غافلگیری های هیجان انگیزش در خاتمه هر قسمت دوست دارند.

پیش از شروع فصل پنجم این مجموعه، فیلمی تعاملی و ویژه با عنوان Bandersnatch به انتشار رسید که به یکی از پیروز ترین عناوین نتفلیکس تبدیل شد و حتی نامزدی جایزه امی را به همراه داشت. هنوز هیچ خبر رسمی و مستندی مبنی بر بازگشت چارلی بروکر و تیم بازیگری اش برای فراوری فصل ششم وجود ندارد اما با توجه به محبوبیت این مجموعه، ممکن است باری دیگر وارد دنیا عجیب آینه سیاه شویم. اگر هنوز ماجراهای این آنتولوژی را تجربه ننموده اید، حتی لحظه ای در تماشایش درنگ نکنید.

1. منطقه نیمه روشن (The Twilight Zone)

  • سال های پخش: 1959 تا 1964
  • شبکه اصلی: سی بی اس

در نهایت می رسیم به یکی از ستون های اصلی آنتولوژ ی های تلویزیونی یعنی مجموعه منطقه نیمه روشن. راد سرلینگ با ساخت The Twilight Zone، راستا را برای سریال های دیگر هموار کرد و تأثیر بسیار زیادی بر مجموعه های پس از خود گذاشت. هر قسمت از پنج فصل این آنتولوژی، داستانی کاملا متفاوت را در ژانرهای گوناگون روایت می نماید. از اپیزودهای فانتزی و علمی تخیلی گرفته تا ماورایی و ترسناک که همگی اشان با توجه به ساختار نو و آوانگارد مجموعه، بسیار جلوتر از زمان خود بودند.

منطقه نیمه روشن بخش مهمی از المان هایی را که این روزها در آنتولوژی های تلویزیونی علمی تخیلی استفاده می گردد، برای اولین بار معرفی کرد. محبوبیت این مجموعه به حدی بالاست که در اوایل امسال، جوردن پیل وظیفه ساخت نسخه بازسازی شده The Twilight Zone را بر عهده گرفت و فصل اول آن را با حال و هوایی نزدیک به مجوعه اصلی به روی آنتن برد. با اینکه در حال حاضر 62 سال از زمان پخش نخستین قسمت این مجموعه می گذرد، اما همچنان می توان اپیزودهایش را تماشا کرد و از آن ها لذت برد. منطقه نیمه روشن یک آنتولوژی کلاسیک با مضامینی مدرن و گاهی پست مدرن است؛ وحشت ماوراءالطبیعه، مفاهیم علمی تخیلی، آینده نگری درباره قرن جدید، رئالیسم جادویی و مرگ های مرموز، جزء ویژگی های اصلی این مجموعه اند. مجموعه ای که کماکان به زیست معنوی خود ادامه می دهد و دیدن اش برای عاشقان سینما و ادبیات، امری ضروری ست.

منبع: Screenrant

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50341

به "15 سریال آنتولوژی برتر که نمی توانید از تماشا کردنشان دست بردارید" امتیاز دهید

1 کاربر به "15 سریال آنتولوژی برتر که نمی توانید از تماشا کردنشان دست بردارید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 سریال آنتولوژی برتر که نمی توانید از تماشا کردنشان دست بردارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید