کتابی درباره تاریخ سینمای هالیوود منتشر شد

به گزارش بلاگ پو، کتاب ...و اینک آخرالزمان (تاریخ سینمای هالیوود) نوشته سعید مستغاثی منتشر شد.

کتابی درباره تاریخ سینمای هالیوود منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، این کتاب در 144 صفحه با قیمت 16هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسیده است.

در مقدمه کتاب می خوانیم:

کتاب ... و اینک آخرالزمان بیش از همه تاریخ خوانی و واکاوی هایش دو نکته را مد نظر داشته است: نخست این که سینمای غرب یک سینمای کاملا ایدئولوژیک بوده و تمامی ابعاد ایدئولوژی خود را ترجمان تصویری نموده و بر پرده سینماها برده است. و دوم این که ما به عنوان ملتی دارای والاترین و پوینده ترین ایدئولوژی می توانیم و باید این ایدئولوژی و تفکرات و ارزش هایش را در لابه لای تصاویر سینما بگنجانیم وگرنه تسلیم ایدئولوژی رقیبی شده ایم که قرن هاست برای نابودی و اضمحلال ما برنامه ریزی نموده است.

در این کتاب سعی شده نشان داده گردد که آن ها چگونه ایدئولوژی خود را تصویری کردند. این که چگـونـه مـی تـوان ایـدئـولـوژی رهـایـی بخـش و عدالت طلبانـه اسلام را به سکانس هـا و پلان های سینمـا آورد، حتمـا بـه کتاب ها و مقـالات و پژوهش های دقیق تـر و عمیق تری نیـاز دارد که اساسا در محدوده این کتاب نمی گنجـد. قطعا مفاهیم و ارزش های والای اسلام در قالب تصویر نمی گنجد، اما اگر بتوان فقط سایه ای کم رنگ را هم از آن ها نمایاند، خود نیل به هدف است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3664

به "کتابی درباره تاریخ سینمای هالیوود منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابی درباره تاریخ سینمای هالیوود منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید