نامزد ریاست کمیسیون اروپایی: مسئله پناهندگان همچنان یک زخم سیاسی باز در اتحادیه است

به گزارش بلاگ پو، نامزد احزاب متحد مسیحی برای عهده داری ریاست کمیسیون آینده اروپایی با تاکید بر اینکه مسئله مهاجرت همچنان یک زخم سیاسی باز در این اتحادیه است شرح داد که در صورت عهده داری این سمت حل این مسئله را در اولویت قرار خواهد داد.

نامزد ریاست کمیسیون اروپایی: مسئله پناهندگان همچنان یک زخم سیاسی باز در اتحادیه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا و نامزد احزاب متحد مسیحی برای عهده داری ریاست کمیسیون آینده اروپایی در سخنانی گفت که می خواهد مسئله مهاجرت در اتحادیه اروپا را به یک اولویت تبدیل کند.

وبر تاکید کرد که می خواهد در نقش رئیس کمیسیون اروپایی آغاز تازه ای برای یک اجماع اروپایی درسیاست پناهندگان و مهاجرت را داشته باشد.

وی که در مصاحبه با سایت رادیو آلمان سخن می گفت شرح داد که مسئله مهاجرت همچون سابق یک زخم سیاسی باز در این اتحادیه است. این مسئله مانند سابق همچنین بسیاری آسیب های داخلی را ایجاد می کند چرا که (در سایه این چالش) جدایی و مناقشات ایجاد شده و از بسیاری زمینه ها و اهداف آینده جلوگیری می شود.

وبر از این رو گفت که به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی این مسئله را به یکی از اولویت ها بدل خواهد کرد.

وی پیشنهاداتی که سباستین کورس، صدر اعظم اتریش با نگاهی به سهمیه بندی انعطاف پذیر پناهجویان در اتحادیه اروپا ارائه داده است را مبنای خوبی برای مبارزه با این مسئله دانسته و گفت: پیش شرط برای یک اجماع و توافق در این باره این است که ما مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را تحت کنترل درآوریم. وی همچنین شرح داد که می خواهد تقویت سریع تر آژانس حمایت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار دهد. هم زمان وی تاکید کرد که می خواهد روی یک طرح اولیه برای نجات دریایی کار کند.

نامزد ریاست کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از سخنانش گفت که مرگ ها در دریای مدیترانه باید خاتمه یابد. برای این منظور تقویت نجات دریایی لازم است.

وی همچنین با نگاهی به شرایط مهاجران و پناهجویان در لیبی از یک تراژدی سخن گفته و شرح داد که وی این را مسئله ای بزرگ می داند که اروپا اینجا با یک سیاست هماهنگ رفتار نمی کند و کشورهایی ماند فرانسه، ایتالیا و دیگر کشور در این مسئله که چگونه باید با لیبی برخورد شود بیشتر در حالت رقابت قرار دارند.

وبر همچنین درخواست کرد که اروپا باید در سیاست مهاجرت بالاخره به یک زبان واحد دست پیدا کند. این برای وی بدین مفهوم است که در تصمیم گیری ها از اصل اتفاق آراء به اصل تصمیم اکثریتی در شورای اروپایی روی آورده شود. به گفته وبر تنها این گونه است که ما شایسته عمل می شویم و می توانیم پیشرفت کنیم.

وبر از روز شنبه مبارزات انتخاباتی خود در حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در مونستر را آغاز کرده است. وی به عنوان نامزد قدرتمندترین فراکسیون مجلس اروپا شانس بالایی در دستیابی به مقام ریاست کمیسیون اروپایی دارد.

انتخابات مجلسی اروپا از 23 تا 26 ماه می (2 تا 5 خرداد) برگزار می شود و در آلمان 1380 نامزد برای تصاحب 96 کرسی مجلس تلاش می کنند. در مجموع 705 کننده برای مجلس انتخاب خواهد شد و در صورت مشارکت انگلیس در این انتخابات تعداد کنندگان به 751 افزایش خواهد یافت.

یونکر بعد از انتخابات اروپایی سال 2014 به مسئولیت ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا نائل آمد و دوران مسئولیت وی در این سمت رسماً 31 اکتبر به خاتمه می رسد.

جانشین یونکر به پیشنهاد سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعیین می شود. منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا به عنوان نامزدی با بخت بالا برای جانشینی یونکر مطرح است. فرانس تیمرمانس سوسیال دموکرات هم رقیب وی برای تصاحب این سمت است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6635

به "نامزد ریاست کمیسیون اروپایی: مسئله پناهندگان همچنان یک زخم سیاسی باز در اتحادیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد ریاست کمیسیون اروپایی: مسئله پناهندگان همچنان یک زخم سیاسی باز در اتحادیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید