ممنوعیت صادرات چای داخلی لغو شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، مصطفی سالاری غروب چهارشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه چای یک محصول استراتژیک برای این استان است، اظهار کرد: اعمال ممنوعیت صادرات چای داخلی که مدتی قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام گردیده بود با پیگیری نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و فعالان صنعت چای لغو و به وزارت اقتصاد ابلاغ شد.

ممنوعیت صادرات چای داخلی لغو شد

استاندار گیلان با اشاره به بسته های حمایتی دولت در سال های اخیر برای احیا باغات چای تخریب گردیده و بازگرداندن آنها به چرخه فراوری، گفت: صادرات چای داخلی فرصتی مناسب برای رونق فراوری داخل و افزایش درآمد چایکاران است.

وی با تأکید براینکه نباید اجازه دهیم که بازارهای چای ایرانی در خارج از کشور با تصمیمات غیراصولی از دست برود، اظهار داشت: مسئولان استان گیلان اقدامات مناسبی برای احیای دوباره بازار چای انجام داده اند تا منافع آن نصیب چایکاران گردد.

سالاری با اشاره به اینکه باید برای ارتقای کیفیت چای داخلی و همچنین بالا بردن بهره وری باغات چای استان از فناوری های نوین استفاده گردد، تأکیدکرد: ارائه تسهیلات مناسب، برندسازی و بازاریابی نیز از برنامه های مسئولان استان برای افزایش بهای چای داخلی است.

لازم به ذکر است، وزارت صنعت، معدن و تجارت 27 مرداد ماه امسال صادرات چند کالای کشاورزی از جمله چای را از اول شهریور ممنوع اعلام نموده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1073

به "ممنوعیت صادرات چای داخلی لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت صادرات چای داخلی لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید