فارس من، ظرفیت خوابگاه های دانشجویی مجردی قابل قبول است، کمبود ظرفیت در خوابگاه متاهلی

به گزارش بلاگ پو، معاون وزیر علوم در پاسخ به درخواست دانشجویان متاهل برای تخصیص خوابگاه در طول تحصیل، دو روش تامین خوابگاه متاهلی را تشریح کرد و گفت: ظرفیت خوابگاه مجردی تقریبا قابل قبول است اما در بخش متاهلی کمبود بسیاری داریم.

فارس من، ظرفیت خوابگاه های دانشجویی مجردی قابل قبول است، کمبود ظرفیت در خوابگاه متاهلی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاه خبرنگاران، بعضی کاربران فارس با ثبت سوژه ای در سامانه فارس من درخواست نموده اند که خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان متاهل در کل طول تحصیل اختصاص یابد.

این کاربران نوشته اند: هم اکنون دانشگاه صنعتی امیرکبیر فقط به مدت 2 سال به دانشجویان دکتری متاهل خود، خوابگاه متاهلی اختصاص می دهد. این در حالی است که دانشجویان مجرد می توانند حتی بیش از سنوات خود در خوابگاه های مجردی اسکان یابند. مضاف بر این که دانشجویان متاهل از لحاظ معیشت تحت فشار بیشتری نسبت به دانشجویان مجرد می باشند. این امر عملا با تشویق عملی جوانان برای ازدواج در دوران دانشجویی منافات دارد! پیشنهاد میگردد با اتخاذ تدابیر توسط مسئولین و یا به یاری خیرین و سایر نهادها با افزایش ظرفیت خوابگاهی، خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان متاهل نیز همچون دانشجویان مجرد در کل طول تحصیل آنها اختصاص یابد.

تامین خوابگاه دانشجویی متاهلی از 2 روش

خبرنگار فارس این موضوع را پیگیری نموده است.

مجتبی صدیقی معاون امور دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران در پاسخ به این درخواست که دانشجویان مجرد در تمام طول تحصیل خوابگاه می گیرند اما دانشجویان متاهل مدت کمتری خوابگاه دریافت می نمایند، گفت: کمبود ظرفیت خوابگاهی متاهلی بسیار زیاد است و دانشگاه ها در درجه نخست سعی کردند که خوابگاه مجردی را پوشش دهند، زیرا با فضای محدودتری می توان تعداد بیشتری از بچه ها را اسکان داد و ظرفیت قابل استفاده خوابگاه متاهلی در کل کشور محدود است.

وی ادامه داد: اسکان دانشجویان متاهل به دو طریق انجام می گردد؛ نخست تشویق بخش خصوصی و خیرین به ساخت خوابگاه متاهلی و دوم ودیعه مسکن برای رهن خانه.

معاون امور دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شرح داد: در قانون بودجه پیش بینی شده که اگر بخش خصوصی برای ساخت خوابگاه متاهلی وارد گردد، صندوق رفاه دانشجویی در سود و کارمزد وام بانکی که برای ساخت گرفته می گردد یاری می نماید.

وی ادامه داد: همچنین با وجود ودیعه مسکن، به دانشجویان متاهل که می خواهند بیرون منزل بگیرند در رهن خانه یاری می کنیم، مبلغ این ودیعه هم در شهرهای بزرگ و متوسط تفاوت دارد.

صدیقی خاطر نشان کرد: بنابراین در این دو بخش کوشش شده به دانشجوهای متاهل یاری گردد اما تا تامین همه احتیاجهای بچه های متاهل فاصله داریم. ظرفیت خوابگاه های مجردی تقریبا به نرخ نسبتا قابل قبولی رسیده است، گرچه هنوز در این بخش هم احتیاجهایی وجود دارد اما در حوزه متاهلی احتیاج بیشتر است.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8872

به "فارس من، ظرفیت خوابگاه های دانشجویی مجردی قابل قبول است، کمبود ظرفیت در خوابگاه متاهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، ظرفیت خوابگاه های دانشجویی مجردی قابل قبول است، کمبود ظرفیت در خوابگاه متاهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید