عوارض مصرف پودر پروتئین برای ورزشکاران

به گزارش بلاگ پو، با اینکه بعضی از این محصولات به وعده های تبلیغاتی خود عمل نموده و مصرف کننده ها را به هدفشان می رساند اما سوال این است که به هدف رسیدن به چه قیمتی؟! قبل از اینکه دوباره به سراغ این مکمل ها بروید بدانید که با مصرف آنها، از کمبود ویتامین گرفته تا مسائل قلبی عروقی در انتظارتان خواهد بود. با ما باشید تا بیشتر با آسیبهای این قبیل مکمل ها آشنا شوید.

عوارض مصرف پودر پروتئین برای ورزشکاران

خبرنگاران- در تبلیغات پودر های پروتئینی ادعا می گردد که مصرف آن ها باعث کاهش وزن و عضله سازی سریع می گردد. با اینکه بعضی از این محصولات به وعده های تبلیغاتی خود عمل نموده و مصرف نماینده ها را به هدفشان می رساند، اما سوال این است که به هدف رسیدن به چه قیمتی؟!

متاسفانه اکثر جوانانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند و به باشگاه رفت و آمد می نمایند بیشتر درگیر تبلیغات این پودرها و مکمل ها می شوند و البته مشتریان اصلی این مواد نیز هستند. در تبلیغات پودرهای پروتئینی ادعا می گردد که مصرف آن ها باعث کاهش وزن و عضله سازی سریع می گردد.

با اینکه بعضی از این محصولات به وعده های تبلیغاتی خود عمل نموده و مصرف نماینده ها را به هدفشان می رساند اما سوال این است که به هدف رسیدن به چه قیمتی؟! قبل از اینکه دوباره به سراغ این مکمل ها بروید بدانید که با مصرف آنها، از کمبود ویتامین گرفته تا مسائل قلبی عروقی در انتظارتان خواهد بود. با ما باشید تا بیشتر با آسیبهای این قبیل مکمل ها آشنا شوید.

پودرهای پروتئینی؛ دور شدن از تغذیه متعادل و سالم

ساده ترین و البته شایع ترین خطری که با مصرف آن مکمل ها گریبان مصرف نماینده را می گیرد افتادن در دام تغذیه نامتعادل و ناسالم است. چون با افزایش پروتئین دریافتی، میزان مواد مغذی دریافتی به وسیله مصرف مواد غذایی، ناکافی و نامتعادل خواهد بود.

زمانیکه به جای خوردن غذا، نوشیدنی های پروتئینی مصرف می کنید از تمام مواد مغذی یک غذای کامل و سالم مانند ویتامین ها، کلسیم و دیگر مواد مغذی محروم خواهید بود. اگر لازم است که حتما از این مکمل ها بهره ببرید نباید فراموش کنید که بدن تان به مواد مغذی دیگر نیز احتیاج دارد که باید روزانه و به میزان کافی جذب شوند آن هم به وسیله مصرف مواد غذایی سالم.

مصرف پودر پروتئین و کمبود کلسیم

پروتئین نقش موثری در تقویت استخوان ها و جلوگیری از نابودی بافت استخوانی دارد. اما با این حال نتایج بعضی از پژوهش ها نشان می دهند که داشتن تغذیه ای سرشار از پروتئین باعث افزایش ترشح اسیدی می گردد که بدن را وادار به آزاد کردن کلسیم می نماید. داشتن تغذیه متعادل که حاوی میزان مناسبی کلسیم و پروتئین است برای حفاظت و تقویت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان لازم و لازم است. هر چه میزان کلسیم از دست رفته بیشتر باشد مصرف این مکمل ها تاثیر بیشتری روی کاهش میزان کلسیم خواهد داشت و آسیب های جدی به استخوان ها خواهد زد.

مصرف پودر پروتئین و افزایش وزن

با وجود اینکه مصرف پودر پروتئین به شما یاری می نماید تا وزن کم کنید، چربی هایتان بسوزد و حجم عضلاتتان بیشتر گردد در عین حال می تواند باعث چاقی و اضافه وزن نیز بگردد. زمانیکه از نوشیدنی ها و پودر پروتئین استفاده می کنید فقط پروتئین جذب نمی کنید بلکه همزمان میزان زیادی مواد افزودنی و کالری اضافی نیز نصیب تان می گردد. در اینصورت اگر حواستان به مصرف کالری ها نباشد امکان اینکه به جای لاغر شدن چاق شوید زیاد است. از آنجایی که این پودرها به افزایش حجم عضلانی یاری می نماید شما مجبور می شوید تا ورزش های سنگین تر انجام دهید تا بتوانید کالری بسوزانید و به جای چربی به عضله برسید.

پودرهای پروتئینی و مسائل قلبی

داشتن رژیمی سرشار از پروتئین می تواند مسائل جدی برای قلب به وجود بیاورد. با وجود اینکه مصرف مکمل های پروتئینی به طور مستقیم باعث افزایش کلسترول خون نمی گردد اما اگر علاوه بر پروتئین موجود در غذا مکمل نیز مصرف کنید خطر ابتلا به مشکل کلسترول بالا را به جان می خرید. بعضی از مکمل ها به خودی خود حاوی کلسترول هستند برای همین بهتر است بدانید که این مکمل ها می توانند چه بلایی سر بدن تان بیاورند. یادتان باشد مصرف همزمان این مکمل های سرشار از کلسترول با مواد غذایی حاوی این ماده مانند تخم مرغ و غیره می تواند قلب تان را دچار مشکل کند.

آیا تا به حال اطلاعات مربوط به ارزش غذایی نوشیدنی پروتئینه خود را مطالعه نموده اید. اگر نه این بار اینکار را انجام دهید. با وجود اینکه بیشتر این نوشیدنی ها سرشار از پروتئین و حاوی میزان کمی چربی هستند اما بعضی از انواع آن ها حاوی میزان قابل توجهی چربی می باشند. این نوشیدنی ها همچنین حاوی مواد نگهدارنده نیز هستند. اگر شما به طور مرتب ورزش نمی کنید و کالری و چربی های موجود در این مکمل ها را نمی سوزانید هیچ دلیلی برای مصرف آن ها وجود ندارد. باید بدانید که در صورت ورزش نکردن، مازاد پروتئین تبدیل به چربی می گردد.

پودرهای پروتئینی و مسائل گوارشی

مکمل های پروتئینی باعث بروز مسائل گوارشی می شوند. کرامپ های عضلانی معده، یبوست، نفخ و گاز معده از جمله علائمی است که بعد از مصرف این مکمل ها بروز می نمایند. پروتئین ها برای هضم شدن احتیاج به زمان دارند و اگر شما به میزان کافی کربوهیدرات مصرف ننموده باشید مدت زمان طولانی تری در معده خواهند ماند. افرادی که از مشکل عدم تحمل لاکتوز رنج می برند بیشتر در معرض مسائل گوارشی قرار می گیرند چون اکثر این مکمل ها حاوی لاکتوزروم و کازئین هستند که مشکل را چند برابر می نمایند.

پودرهای پروتئینی و ترکیبات پنهان

روی بسته بندی پودرها و نوشیدنی های پروتئینه به ندرت لیست کامل ترکیبات آن نوشته می گردد. در نتیجه مصرف نماینده از وجود ترکیباتی مانند مواد نگهدارنده بی اطلاع می مانند. بهتر است بدانید که بعضی از ترکیبات این مکمل ها بدون رعایت اصول و بدون کنترل به آن ها اضافه می شوند که خیری برای شما نخواهند داشت.

پودرهای پروتئینی و دهیدراته شدن بدن

مصرف آب کافی و تامین آب بدن برای افرادی که بدن سازی، کار یا ورزش های شدید دیگر انجام می دهند لازم و لازم است. اگر شما عادت به مصرف این پودرها داشته باشید امکان اینکه بتوانید به میزان کافی آب بدن تان را تامین کنید سخت می گردد. نتایج پژوهش ها نشان می دهند که پودرهای پروتئینی می توانند بدن را کمابیش در معرض دهیدراته شدن قرار دهند. این خطر متناسب با میزان مصرف و شدت ورزش کم یا زیاد می گردد. باید بدانید که بدن برای سوخت و ساز مازاد پروتئین دریافتی، احتیاج به آب بیشتری دارد و بدون آن بدن شما دچار بی آبی خواهد شد. علاوه بر این باید بدانید که کلیه ها نیز به زحمت می افتند برای اینکه مجبور می شوند برای دفع اسید موجود در مکمل ها بیشتر کار نمایند. اگر از این پودرها استفاده می کنید حتما میزان مصرف آب را افزایش دهید.

بعضی از مکمل های پروتئینی حاوی ترکیبات خطرناکی بویژه فلزات سنگین مانند آرسنیک، جیوه، سرب و کادمیوم هستند. نتایج آنالیز هایی که روی 15 نوشیدنی پروتئینه اجرا شده نشان می دهد که بعضی از این نوشیدنی ها به دلیل دارا بودن این ترکیبات، سلامتی را با خطرات جدی رو به رو می نمایند. با وجود اینکه این ترکیبات به میزان کمی در این نوشیدنی ها وجود دارند اما اگر عادت داشته باشید که روزانه سه مرتبه از آن ها بهره ببرید تبدیل به میزان قابل توجهی می شوند که بدن را در معرض خطر قرار می دهند.

وبسایت تبیان - فاطمه مهدی پور

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: زندگی امروز
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4993

به "عوارض مصرف پودر پروتئین برای ورزشکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض مصرف پودر پروتئین برای ورزشکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید