طالبیان: روابط فرهنگی ما با ژاپن به دوره ساسانیان بازمی شود

به گزارش بلاگ پو، مراسم نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، شامگاه امروز چهارشنبه 9 مرداد 98 در مجموعه جهانی کاخ گلستان برگزار گردید.

طالبیان: روابط فرهنگی ما با ژاپن به دوره ساسانیان بازمی شود

میراث آریا: در این مراسم که با حضور با حضور معاون وزیر امور خارجه ژاپن و مسئولان سفارت این کشور، غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نیز مسئولان وزارت امورخارجه کشورمان برگزار گردید، محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور گفت: روابط فرهنگی ما با ژاپن در دوره ساسانیان بیشترین تبادل را به خود دید و آثار به دست آمده به خصوص ابریشم و سکه های ساسانی نشان از این روابط و تعاملات دارند. حتی ابریشم ایران در قرن ششم و هفتم میلادی نیز بیشترین هواداران را در شرق آسیا به خصوص ژاپن داشت.

طالبیان با اشاره به تاریخ برقراری روابط بین ایران و ژاپن گفت: در دوران قبل از اسلام ایران با کشورهای شرق آسیا روابط سیاسی، تجاری و مالی داشت. در این راستا چین، کره و ژاپن روابط دوسویه خوبی با ایران داشتند.

او درخصوص دلیل انتخاب کاخ گلستان برای برگزاری این مراسم گفت: ناصرالدین شاه قاجار در آن عصر در ایجاد روابط تاثیرگذار بود. او در سن پترزبورگ از سفیر ژاپن دعوت کرد تا به ایران سفر کند. این دعوت سبب شد تا در سال 1880 میلادی نخستین سفیر ژاپن به ایران سفر کند و از چند شهر مانند اصفهان و شیراز دیدن داشته باشد.

معاون میراث فرهنگی کشور توضیح داد: در سال 1309 سفارتخانه مشترک ایران و ژاپن شکل گرفت و حتی بعد از جنگ جهانی دوم شاهد ازسرگیری روابط محبت آمیز دو کشور بودیم. در این سال ها روابط تجاری ایران و ژاپن روزبه روز مستحکم تر شد. وجود آثار متعدد از ژاپن در کاخ گلستان اعم از عکس ها و اسناد تاریخی، نشان از روابط پایدار و گسترده دو کشور طی سال های گذشته دارد.

روابط ایران و ژاپن از کاخ گلستان شروع شد

کنجی یامادا معاون پارلمانی وزارت امورخارجه ژاپن نیز در این مراسم با تبریک نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن گفت: کاخ زیبا و باشکوه گلستان جایی است که برای اولین بار روابط ایران و ژاپن در این مکان شروع شد. 90 سال پیش (سال 1929 میلادی) آقای کاساما، اولین دیپلمات فرستاده از ژاپن به عنوان وزیرمختار ژاپن در ایران در محل کاخ گلستان استوارنامه خود را تقدیم کرد.

او اضافه کرد: امیدوارم روابط دیپلماتیک دو کشور هر روز بهتر از قبل گردد. حفظ روابط خوب بین ایران و ژاپن حاصل همکاری با افرادی است که طی این سال ها سعی در بهبود روابط بین دو کشور داشتند. من برای آینده و روابط محبت آمیز بین ایران و ژاپن کوشش خواهم کرد.

این مراسم با انجام نورپردازی سه بعدی بر روی بنای کاخ گلستان که روایتی از روابط محبت آمیز بین دو کشور را بیان می کرد ادامه یافت.

اجرای عمومی این نمایش نورپردازی سه بعدی در روزهای 10 و 11 مرداد در سه نوبت در ساعت های 21، 21:30 و 22 در کاخ گلستان انجام خواهد شد و ورود برای عموم آزاد است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9731

به "طالبیان: روابط فرهنگی ما با ژاپن به دوره ساسانیان بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبیان: روابط فرهنگی ما با ژاپن به دوره ساسانیان بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید