سخندان: با خداحافظی از جام جهانی ، نمی میرم

به گزارش بلاگ پو، رضا سخندان می گوید: من به سن 45 سالگی رسیدم و فیفا برای جام جهانی خواسته که داوران جوان جایگزین شوند اما در بازی های آسیایی و لیگ برتر قضاوت خواهم کرد.

سخندان: با خداحافظی از جام جهانی ، نمی میرم

سخندان: به جای فغانی با داوران دیگر در آسیا قضاوت می کنم

مهدیه دریابیگی ، سن 45 سالگی برای داوران عجین شده با کلمه خداحافظی، همان خداحافظی که به زعم فوتبالی ها مرگ دوم محسوب می گردد. استوک هایی که انتها آویزان شده، پرچم وسوت هایی که زمین گذاشته می گردد و خداحافظ داوری. صحبت از شخصی است که پرچم طلایی اش کمتر از سوت طلایی داوران نبود، اصلا با پرچم هایش همواره سوت می زد.

یاری داوری که به قول داوران سلطان دریافت آفساید بود. سلطان آفساید در این زمینه با کسی شوخی نداشت اما او هم انتها به سن 45 سالگی رسید و این یعنی خداحافظ. برای رضا سخندانی که با کوله بازی از تجربه از بازی های جام جهانی روسیه آمده بود، رسیدن به ایستگاه آخر حتما تلخ است و او ایستگاه بعدی(جام جهانی قطر) را نخواهد دید.

حالا ابوالفضلی جای او را گرفته و او دیگر بازی های جام جهانی را از کنار خط زمین تماشا نخواهد کرد. داوود رفعتی رییس دپارتمان داوری روز گذشته از تغییر کوبل داوری فغانی اطلاع داد. رضا سخندان بنا به تشخیص ای اف سی کنار رفت و از این به بعد محمدرضا ابوالفضلی جای او را خواهد گرفت، اتفاقی که راه فراری برای آن وجود ندارد. اما نظر شخصی که به سلطان آفسایدگیری معروف است در رابطه با کنار گذاشتنش از کوبل داوری فغانی چیست؟

سخندان دراین ارتباط اینطور شرح می دهد: من به سن 45 سالگی رسیدم و فیفا برای جام جهانی خواسته که داوران جوان جایگزین شوند. به همین دلیل است که این تصمیم گرفته شده و آقای ابوالفضلی جایگزین من شده است.

خارج شدن نام سخندان از کوبل داوری آیا به معنی خداحافظی او از قضاوت است؟ سخندان در این ارتباط اینطور شرح می دهد:نه، اشتباه نکنید. من در جام جهانی بعدی نمی توانم باشم اما در بازی های آسیایی و لیگ برتر قضاوت خواهم کرد و از این بابت مسئله ای نخواهم داشت. تنها من با تصمیم فیفا قرار نیست از جام جهانی کنار بروم. بلکه داور بحرینی و ژاپنی هم با این تصمیم رو به رو می شوند.

اینطور که کمیته داوران اعلام نموده سخندان دیگر در کوبل داوری آقای فغانی نیستید. در این شرایط یاری داور لیگ برتر درباره وضعیت قضاوتش در آسیا می گوید: من با داور دیگر مثل بنیادی فر و حیدری می توانم در آسیا حضور داشته باشم. به این ترتیب او نفر اول لیست بین المللی نخواهد بود؟ سخندان شرح می دهد: من تا انتها 2019 می توان قضاوت کنم و بعد از آن تصمیم گرفته می گردد. شاید آقای منصوری نفر اول گردد و شاید هم یاری داوران دیگر. این موضوع به نظرکمیته داوران بسیتگی دارد.

اینطور که آمار نشان می دهد رضا سخندان پر افتخارترین یاری داور لیگ است و افتخارات زیادی در جام جهانی و آسیا کسب نموده. او این موضوع را قبول دارد و معتقد است کسی به اندازه او تجربه ندارد: فکر نمی کنم کسی به تجربه من باشد. چون از سال 2003 در لیست بین المللی بودم و زندگی ام را هم خیلی حرفه ای پیش بردم.

سخندان بنا به گفته خود با تجربه ترین یاری داور در سطح بین المللی است و سفرهای زیادی رفته که از میان همه این سفرها به خاطره جالبی اشاره می نماید که در ژاپن تحربه نموده است: خاطره سفر به ژاپن جالب بود. چندی پیش برای قضاوت در ژاپن انتخاب شدیم و باید در این کشور بازی ژاپن و شیلی را قضاوت می کردیم. در این سفر به شهر جدیدی رفتیم. در این شهر زلزله آمد و بازی آن روز کنسل شد. بعد فهمیدیم در این شهر 26 سال زلزله نیامده بود. به نظرم قدم پای ما بد بود و باعث شدیم در ژاپن زلزله بیاید.

از او می پرسیم طی سال های اخیر توقع داشتید بهترین یاری داور شوید اما مثل اینکه در این زمینه،در خصوص شماکم لطفی شد و همین نکته شما را عصبانی نموده بود. سخندان در این ارتباط اینطور شرح می دهد: من 3 ، 4 بار بهترین یاری داور لیگ شدم اما چند سال پیش سه یاری داور که یک نفر از آنها هم بودم به عناون یاری داورهای برتر انتخاب دشدیم حتی از ما هم فیلم دریافتد ولی یکدفعه روز اعلام لیست سه یاری داور دیگر معرفی شدند همین نکته من را ناراحت کرد.فوتبالیست ها می گویند ما دو بار می میریم، یک بار وقتی از جهان می رویم و یک بار هم وقتی استوک هایمان را آویزان می کنیم. این نکته برای شما داوران هم صدق می نماید یا خیر؟ یاری داور برتر لیگ در این ارتباط می گوید: من عاشق داوری هستم اما آدم یک زمانی میآید و زمان دیگر می رود از کولینا که بزرگ تر نیستم ایشان هم خداحافظی کرد. به عقیده من خداحافظی از داوری، مردن نیست . من با خداحافظی از جام جهانی نمی میرم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5316

به "سخندان: با خداحافظی از جام جهانی ، نمی میرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخندان: با خداحافظی از جام جهانی ، نمی میرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید