ساعت زمین رویدادی برای مبارزه با تغییرات اقلیم

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران - ساعت زمین یک سنت سالانه است که در آن افراد سراسر دنیا به مدت یک ساعت چراغ ها و تجهیزات الکترونیکی را با هدف آگاهی بخشی در خصوص تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می نمایند.

ساعت زمین رویدادی برای مبارزه با تغییرات اقلیم

به گزارش روز شنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران، این رویداد برای اولین بار توسط بنیاد دنیای طبیعت شکل گرفت که در آن ساعت 8:30 تا 9:30 بعد از ظهر سی ام مارس به مدت یک ساعت تمام چراغ های اضافی و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری خاموش می شوند.

بنیاد دنیای طبیعت بزرگترین اتحادیه بین المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال 1961 میلادی در سوئیس تاسیس شد.

این رویداد نمادین برای اولین بار در سال 2007 میلادی از استرالیا شروع شد و در آن بنیاد دنیای طبیعت 2.2 میلیون نفر را برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق کرد که چراغ های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش نمایند. پس از آن در سراسر دنیا این اقدام مورد استقبال عمومی نهاده شد و در این جهت چراغ های برج ایفل در پاریس، برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن، تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می شوند.

تمام افرادی که در این رویداد شرکت می نمایند یک هدف مشترک دارند و آن آینده ای سازگار با محیط زیست است. تغییرات اقلیمی و از دست دادن طبیعت دو تهدید بزرگ محیط زیست است که برای حل آن یاری تمام ساکنین زمین مورد احتیاج است. هر فردی که در رویداد ساعت زمین یا جنبش هایی به این شکل حاضر می شود، آمادگی خود را برای یاری به محیط زیست اعلام نموده است.

علمی**9259**1485

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5819

به "ساعت زمین رویدادی برای مبارزه با تغییرات اقلیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت زمین رویدادی برای مبارزه با تغییرات اقلیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید