رصدخانه سیار طراحی شد، رصد ستارگان در مناطق صعب العبور

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، شرکت نیسان یک خودروی وانت را به یک رصد خانه فضایی متحرک تبدیل نموده است.

رصدخانه سیار طراحی شد، رصد ستارگان در مناطق صعب العبور

این شرکت طرح اولیه Navara Dark Sky را ارائه نموده که به ستاره شناسان اجازه می دهد در مناطق صعب العبور فعالیت های خود را ادامه دهند.

یک تریلر به این وانت متصل می گردد که در آن تلسکوپی با استانداردهای دنیای قرار می گیرد. این خودرو در انگلیس و با همکاری سازمان فضایی اروپا طراحی و در نمایشگاه اتومبیل هانوور رونمایی گردیده است.

ماژول تریلر مانند یخچال سرد است. به این ترتیب دمای تلسکوپ هنگام انتقال از مکانی به مکان دیگر در بهترین حالت باقی می ماند.

هنگامیکه خودرو به نقطه مورد نظر خود برسد، سقف مکانیزه ماژول تریلر بازی می گردد و تلسکوپ می تواند عملیات رصد را شروع کند.

در خودروی وانت یک موتور دیزلی توربورشارژ دوقلو 2.3 لیتری قرار گرفته است. خودرو و تریلر هرکدام جداگانه پک های باتری EV دارند که با فناوری فعلی باتری خودروی الکتریکی نیسان همخوانی دارد.

علاوه بر این موارد در خودرو فناوری های نوینی مانند وای فای، ایستگاه لپ تاپ و یک واحد UHF برای انتقال اطلاعات به تمام نقاط دنیا وجود دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1718

به "رصدخانه سیار طراحی شد، رصد ستارگان در مناطق صعب العبور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصدخانه سیار طراحی شد، رصد ستارگان در مناطق صعب العبور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید