رتبه نخست ذخایر نفت جهان از آن ایران خواهد شد؟

به گزارش بلاگ پو، آمار و ارقام از صندلی دوم ایران در ذخایر گازی دنیا می گوید؛ این در حالی است که گفته می گردد هنوز بخشی از مخازن و میادین نفتی و گازی ایران توسعه نیافته است و حتی بعضی پیش بینی ها وجود دارد که می گویند ایران از نظر ذخایر نفتی نیز در صندلی نخست دنیا می ایستد.

رتبه نخست ذخایر نفت جهان از آن ایران خواهد شد؟

به گزارش خبرنگاران، آخرین چشم انداز مجمع کشورهای صادرنماینده گاز که در ماه دسامبر 2018 منتشر شده حاکی از آن است که طی 23 سال آینده آمریکا، روسیه، چین و ایران، چهار عرضه نماینده اصلی گاز خواهند بود. این گزارش در حالی منتشر شده که صندلی دوم دارا بودن ذخایر گازی در جهان برای ایران به اثبات رسیده است.

در این راستا، چندی پیش سیدصالح هندی - مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت - در یک نشست خبری گفت حدود 35 تا 40 مخزن کشف شده توسعه پیدا نکرده در ایران وجود دارد. به عبارت دیگر اکتشاف در ایران از توسعه و فراوری جلوتر است. آمارها حاکی است که از مجموع 250 ذخیره نفتی 120 و از مجموع 130 ذخیره گازی 100 ذخیره توسعه پیدا نکردند.

این ذخایر توسعه نیافته در کنار بعضی مناطق کشف نشده قرار گرفته و باعث شده است بعضی رتبه نخست ذخایر نفتی را برای ایران پیش بینی نمایند. به گفته کارشناسان اگر کشفیات جدید در لایه های ماسه ای برای نفت و گاز و هیدرات های گازی را به آن اضافه کنیم، شاید در ذخایر نفتی هم در صندلی نخست قرار بگیریم.

در این راستا، هندی در گفت وگو با خبرنگاران درباره احتمال این که ایران از نظر ذخایر نفتی در رتبه نخست جهان قرار بگیرد، شرح داد: تا چاه در منطقه حفاری نگردد، هیچ چیز معین نخواهد شد. باید چاه حفاری گردد که بتوان در این باره نظر قطعی داد.

وی درباره اقدامات اجرا شده در این حوزه هم گفت که هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است زیرا سرمایه کافی نداریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5019

به "رتبه نخست ذخایر نفت جهان از آن ایران خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه نخست ذخایر نفت جهان از آن ایران خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید