درآمد 5.5 میلیارد تومانی از محل قراردادهای پژوهشی

به گزارش بلاگ پو، معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درصد مشارکت اعضای هیئت علمی در قراردادهای صنعتی دانشگاه را 25 درصد گفت و گفت: مبلغ دریافتی دانشگاه از محل قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی از سال 96 پنج ونیم میلیارد تومان بوده است.

درآمد 5.5 میلیارد تومانی از محل قراردادهای پژوهشی

به گزارش خبرنگاران، محمد طالعی، معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه از بهبود شاخص های پژوهشی دانشگاه مذکور از جمله افزایش تعداد کتاب های ترجمه و تالیف شده در جهت بهبود صندلی ارجاعات به مقالات دانشگاه اطلاع داد و گفت: همچنین بر اساس هدف گذاری پیشین رشد تعداد مقالات در مجلات ای اس ای، بهبود کیفی مقالات و رشد مناسب تعداد مقالات مشترک با پژوهشگران خارجی محقق شده است.

معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همچنین از افزایش تعداد مراکز رشد، هسته های کسب کار دانشجویی و تعداد شرکت های وابسته به مراکز رشد این دانشگاه اطلاع داد و گفت: انتظارداریم با جلب حمایت از مراکز مختلف، شرکت های بیشتری جذب نموده و کیفیت شرکت ها را ارتقا دهیم.

طالعی با بیان اینکه کنسرسیوم 13 دانشگاه منطقه یک به صورت جلسات ماهانه بین روسا، معاونین مالی آموزشی و پژوهشی این دانشگاهها تشکیل شده است خاطر نشان کرد: این دانشگاهها75 درصد فراوری علمی و 80 درصد قراردادهای صنعتی کشور را بر عهده دارند و نخستین پروژه مشترک این کنسرسیوم در حوزه محیط زیست و آلودگی هوا تعریف شده است.

معاون پژوهش دانشگاه صنعتی خواجه نصرالدین طوسی از هماهنگی موثر این دانشگاه با مرکز پژوهش های مجلس اطلاع داد و تشریح کرد: بر این اساس توانستیم مصوبه مربوط به مالیات 20درصدی مربوط به قراردادهای پژوهشی را به 5درصد کاهش دهیم.

طالعی توضیح داد: همچنین براساس مصوبه مجلس و برخلاف درخواست دولت بنا شد تا بخشی از بودجه پژوهشی دستگاههای دولتی در صورت عدم انعقاد قرارداد با دانشگاهها به خزانه برگردد که این نیز در رایزنی با دوستان در مرکز پژوهش های مجلس انجام شد.

احتیاج به برندسازی و تخصص گرایی در دانشگاه

وی با بیان اینکه تصمیمات این کنسرسویم در بالاترین سطح یعنی وزارت علوم تحقیات و فن آوری پی گرفته می گردد بر بهبود فرهنگ سازمانی پژوهش در دانشگاه تاکید نمود و اضافه نمود: در شرایط فعلی در صورتی که بخواهیم در دریافت پروژه صنعتی با دیگران رقابت کنیم احتیاج به لابی یا برند داریم که دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی احتیاجمند برند سازی و تخصص گرایی در سطح اعضای هیئت علمی است.

معاون پژوهش دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی همچنین تاکید نمود: در حوزه پژوهش دوره حرکت فردی تمام شده است.

طالعی در ادامه برنامه از ایجاد دفاتر صنایع در دانشگاه اطلاع داد و ضمن تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه در آموزش عالی به سمت پژوهش و کار آفرینی، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی 700 کارمند تحقیقاتی و دانشجوی دکتری دارد که نباید صرفا بر مقالات ISI متمرکز باشند.

وی در انتها کم لطفی در ساماندهی خدمات آزمایشگاهی را یادآور شد و تشریح کرد: سامانه شاعا با هدف هم افزایی در زمینه تجهیزات دانشگاهی و به اشتراک گذاری این تجهیزات به وجود آمده که انتظار حمایت از آن را داریم.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم علی اصغر آل شیخ از دانشکده نقشه برداری به عنوان پژوهشگر برتر گرنت پژوهشی مهندسی، شهرام صیدی از دانشکده شیمی به عنوان پژوهشگر برتر گرنت علوم(فعالیت های پژوهشی)، منصور فخری به عنوان برترین پژوهشگر در بخش مقالات علمی، مهدی علیاری شوره دلی در بخش طرح پژوهشی، آزاده شهیدیان در بخش کتاب، جعفر حیرانی نوبری به عنوان پژوهشگر برتر درزمینه فناوری و عرفان صلاحی نژاد از دانشکده مهندسی علم ومواد به عنوان پژوهشگر برگزیده جوان انتخاب شدند.

همچنین در بخش پژوهشگران برتر دانشکده ها، علی احمدی از دانشکده مهندسی کامپیوتر، مهران میرشمس از دانشکده مهندسی هوافضا، شهریار محمدی از دانشکده مهندسی صنایع و محمود جعفری از دانشکده فیزیک برگزیده شدند. دربخش دانشجویان پژوهشگر نمونه در مقطع دکتری فرشاد مرادی کشکولی و طیبه مناقبی، در مقطع کارشناسی ارشد آرش کردانی معرفی شدند. همچنین طرح مهندس رزاق بلوری افشار، خودروی الکتریکی ساینای برقی به عنوان طرح مشارکتی برتر دانشگاه انتخاب شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3482

به "درآمد 5.5 میلیارد تومانی از محل قراردادهای پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 5.5 میلیارد تومانی از محل قراردادهای پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید