حمایت از منبت کاران نهاوندی کافی نیست، ایجاد 200 کارگاه دریک روستا

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، حسن بهرام نیا پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح خوشه صنعتی مبل و منبت نهاوند در روستای دهفول گفت: در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای 200 کارگاه بزرگ و کوچک مبل و منبت در روستای دهفول است.

حمایت از منبت کاران نهاوندی کافی نیست، ایجاد 200 کارگاه دریک روستا

وی با تأکید بر اینکه حوزه مبل و منبت روستای دهفول نهاوند با توجه به قدمت چندین ساله آن مستعد سرمایه گذاری است، گفت: متأسفانه وضعیت حمایت از این منبت کاران خوب نیست و اقدام چشم گیری در راستای توجه به این قشر صورت نگرفته است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل بیمه هنرمندان و گرانی مواد اولیه (چوب) گفت: امیدواریم امروز حضور معاون وزیر صنعت فتح بابی برای برطرف مشکلات فراوریکنندگان این روستا باشد.

وی بابیان اینکه آهنگ توسعه در نهاوند نواخته گردیده است، گفت: طبق رایزنی های اجرا شده با وزیر صنعت صورت اقدامات شایسته ای در راستای راه اندازی ناحیه صنعتی در نهاوند انجام گردیده که در آینده ای نه چندان دور کلنگ زنی خواهد شد.

بهرام نیا با اشاره به لزوم ساخت نمایشگاه مختص خوشه های صنعتی استان در شهرستان نهاوند، گفت: ایجاد این فروشگاه می تواند دست واسطه ها را از این صنعت کوتاه کند تا حاصل دسترنج منبت کاران به صورت مستقیم برای خودشان حاصل گردد.

وی اظهار کرد: امروز با فراوری مبل در کشور و با توجه به پتانسیل های فراوان باید جلوی واردات مبل گرفته گردد و تعرفه واردات آن افزایش یابد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم هماهنگی و هم آوایی سه قوه در راستای ریشه کن شدن معضل بیکاری گفت: امروز با توجه به جنگ اقتصادی دشمن؛ همه مسئولان باید توجه ویژه ای به بحث اشتغال و اقتصاد داشته باشند.

وی اضافه نمود: ایجاد خط ریلی در نهاوند ظرفیتی برای کمک به توسعه این شهرستان است که این پروژه به همراه 3 پروژه کلیدی شهرستان در آینده ای نزدیک کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن شروع گردد تا شاهد برطرف مشکلات اقتصادی در شهرستان باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 797

به "حمایت از منبت کاران نهاوندی کافی نیست، ایجاد 200 کارگاه دریک روستا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از منبت کاران نهاوندی کافی نیست، ایجاد 200 کارگاه دریک روستا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید