تخصیص اعتبار برای کاوش تپه قلعه خندان، هدف جذب گردشگر است

به گزارش بلاگ پو، سیدابوالقاسم صفوی در مصاحبه خبرنگاران اظهار کرد: در اواخر دهه 80 شهرداری و شورای شهر گرگان عملیاتی را برای حفاظت و صیانت تپه تاریخی قلعه خندان انجام داد اما هیچگاه این تپه کاوش نشده بود.

تخصیص اعتبار برای کاوش تپه قلعه خندان، هدف جذب گردشگر است

وی با بیان این که کاوش این تپه تاریخی در دستور کار نهاده شد، اضافه کرد: از این کاوش چند هدف اصلی را دنبال می کنیم که اگر موضوعات نقل شده در خصوص این اثر تاریخی صحت داشته باشد می تواند گرگان را به قطب توریسم تبدیل کند و گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به گرگان بکشاند.

صفوی گفت: برای کاوش در این تپه در ابتدا 100 میلیون تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون 28 درصد آن تخصیص یافته است.

وی توضیح داد: فرمانداری گرگان با اجرای برنامه ها و سیاست های خود به دنبال زنده کردن و احیاء این جهت تاریخی است زیرا معتقدیم حضور گردشگران می تواند به لحاظ مالی منطقه را شکوفا نموده و آسیب های اجتماعی این منطقه را کاهش دهد.

صفوی با بیان این که مجوز اولیه کاوش در تپه قلعه خندان توسط پژوهشکده باستان شناسی از 27 بهمن تا 26 اسفند به مدت یک ماه صادر شده است، توضیح داد: در روز دوم کاوش یک تکه سفال و ساختار آجری کشف شده است.

فرماندار گرگان گفت: همچنین از تورنگ تپه بازدید داشتیم و کوشش می کنیم مناطق تاریخی گرگان را زنده کنیم چراکه گرگان سومین شهر تاریخی ایران است و معتقدیم باید مکان های تاریخی آن را احیاء کنیم و توریسم را به گرگان بیاوریم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4957

به "تخصیص اعتبار برای کاوش تپه قلعه خندان، هدف جذب گردشگر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبار برای کاوش تپه قلعه خندان، هدف جذب گردشگر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید