باز هم سیب ها را کنار جاده می ریزند؟

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: انباشت و خرید سیب صنعتی در کنار جاده های استان ممنوع بوده و اطلاع رسانی به باغداران و کشاورزان در این زمینه لازم است.

باز هم سیب ها را کنار جاده می ریزند؟

به گزارش خبرنگاران، حسین سیوانی در نشست با صاحبان صنایع تبدیلی فعال در زمینه فراوری کنسانتره و آبمیوه با بخش دولتی اضافه نمود: بازرسی و نظارت روزانه در این زمینه الزامی است و گزارش آن نیز باید ارائه گردد. جهاد کشاورزی و تعاون روستایی موظف است تا تابلوهای اطلاع رسانی را در این زمینه در کنار جاده ها نصب کند.

سیوانی اضافه نمود: سال جاری قیمت پایه سیب صنعتی توافقی خواهد بود و بزودی قیمت آن با هماهنگی اتحادیه باغداران به بازار ارائه می گردد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی می تواند به عنوان کارگزار در این زمینه وارد عمل گردد و در خرید و انباشت سیب صنعتی همکاری کند، اضافه نمود: آدرس محل های انباشت و خرید سیب صنعتی توسط نهادهای مرتبط ارائه گردد.

سیوانی گفت: صنعت، معدن و تجارت موظف است تا زمان خرید و میزان ظرفیت کارخانه ها را برای این موضوع جمع بندی و اعلام کند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت سردخانه ها برای دپوی سیب های درختی صنعتی ضروری است و اعتبار مورد احتیاج تعاون روستایی برای این امر نیز پیگیری می گردد تا با صندوق توسعه کشاورزی استان هماهنگ گردد.

مدیرکل امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از رسانه ها خواست تا درباره ممنوعیت خرید و فروش سیب صنعتی در کنار جاده ها اطلاع رسانی نمایند و گفت: نظارت علوم پزشکی استان نیز بر کیفیت محصول ارائه گردیده به کارخانه ها الزامی است.

وی از تعاون روستایی نیز خواست تا لیست اماکن و میزان خرید را اعلام کند و با اشاره به ضرورت بسته بندی مطلوب و بهداشتی سیب صنعتی توسط باغداران اضافه نمود: اگر اتحادیه باغداران استان خواستار مشارکت در خرید و تحویل سیب صنعتی به کارخانجات است، محل انباشت و قیمت لازم را ارائه کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1052

به "باز هم سیب ها را کنار جاده می ریزند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باز هم سیب ها را کنار جاده می ریزند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید